5 Şubat 2015 Perşembe

Alibaba'nın bir çiftliği var/ My first Aliexpress shopping

Hepinize sevgiler!... Sömestr tatilinde bol bol dikiş diker kumaş yığınlarımı biraz hafifletirim diye düşünüyordum fakat hala ev tebrikleri bitmedi... gelen giden temizlikti ikramdı derken tatilin yarısından çoğu geçivermiş bile... bugün anca fırsat bulup da uzun zamandır dikmeyi düşündüğüm pançomu dikebildim... onun yazısı sonraki postta... :)

Ama ondan önce size ilk Aliexpress alışverişimden bahsedeceğim... belki birşeyler almayı düşünüp de hala tereddüt edenler vardır diye kendi deneyimimi anlatmak istiyorum...

internette gezinirken birkaç kişiden şu biye yapma aparatlarını görmüştüm...



hazır biyeye para vermek istemiyorum çok pahalı geliyor bana... alırsam iyi olur diye düşündüm... kullanımı çok kolay... aslında ürünün arkasında da nasıl kullanacağınızı anlatıyor fakat şu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim...

biliyorsunuz Çin siteleri çok ucuz... hazır kıyafetler falan da hem güzel, hem fiyatları iyi ama henüz hazır kıyafet almadım... dikişe başladığımdan beri kot pantolon dışında hazır hiçbir şey alamaz oldum... çok çok pahalı geliyor... ben bunu dikerim diyorum... artık mağazalara sadece model, kumaş ve nasıl dikilmiş yakından göreyim diye gidiyorum desem yeridir... :)))

Neyse gene konuyu dağıtmayalım... artık kıyafet alamadığıma göre bazen kendime küçük hediyeler alarak kendi kendimi sevindirmem gerek... kocada nerede öyle ince sürprizler... hakkını yemeyeyim eşim çok iyidir hoştur ama sürpriz hediye alma konusunda çok başarısızdır... en son yıllar önce bana "ucuz" görmüş bir kazak almış getirmiş... hayatımda o kadar çirkin bir kazak görmedim... hemen gidip değiştirmiştim tabii... ama sırf komik bir hatıra olsun diye giyip fotoğraf çektirmiştim maalesef bir ara bilgisayar çökünce silindi...

İşte o yüzden artık hep ben kendime böyle ara sıra bazı hediyeler alıyorum... :)

Aliexpress'ten biye yapma aletlerine bakarken 32 adet dikiş ayağının set halinde satıldığı bir ürün gördüm...



aslında çok düşündüm... "alsam mı almasam mı?", "o ayakların hepsini sanki kullanacak mıyım?" diye ama kafaya bir şeyi taktım mı o olmadan rahat edemem huyum kurusun... ve şöyle kabaca bir hesap yaptım, normalde o ayakların tanesi 5 tl den başlıyor... 10 tl'ye de var, 15-20 tl'ye de... bu üründe büyük küçük demeden tanesi ortalama 1,5  tl'ye geliyor... nasıl olsa lazım oldukça mecbur alacağım bazılarını... "40 tl neye vermiyoruz ki" diyip almaya karar verdim...

aslında sistem gittigidiyor sitesininki gibi işliyor... birçok satıcı var... aynı ürünü çok değişik fiyatlarda görebilirsiniz... kararınızı en ucuz olandan yana kullanmayın çünkü kargo parası katıldığında diğer ürünle hemen hemen aynı ya da daha pahalıya gelebiliyor... ben her zaman kargo ücretsiz ve hızlı ulaştırabilenden yana kullanıyorum tercihimi... "feedback" yani müşterilerin ürünü aldıktan sonra ürün ve satıcı hakkındaki puanlaması ve yorumları da karar vermeniz açısından çok önemli...

ürünü elinize geçtikten sonra onaylıyorsunuz ve paranız satıcıya aktarılıyor...

evet biliyorum "ürün bu kadar ucuzsa Çin malı ne de olsa çok kalitesizdir" diye düşünebilirsiniz... işte ben de bu yazıyı bunun için yazıyorum...

ayakları henüz kullanma fırsatım olmadı fakat eşimle birlikte görüntü olarak inceledik... ürünün içinden ve benim makinemin yanında ( Janome 423s) verilen kenar kıvırma ayaklarını yanyana koyduk... ve ürünün oldukça kaliteli olduğunu düşündük...


Sizce hangisi Japon Janome'nin, hangisi Çin setinin parçası?...

Cevap veriyorum: soldaki Çin, sağdaki Janome'ninki :)))

sitede de ürünü almadan önce yapılan yorumları günlerce inceledim... ürünün iyi olduğunu söylüyor diğer alıcılar da... zaten ne alırsanız Çin'de yapılmıyor mu artık canım?... :)))

Ayrıca youtube'dan ürünün "description" yani açıklama bölümünde ayakların isimleri İngilizce olarak tek tek verilmiş... bu isimleri teker teker kopyalayıp youtube'a yapıştırdığınızda hemen hemen hepsinin çok güzel videolarının mevcut olduğunu göreceksiniz... İngilizce bilmenize gerek yok... görüntülerden zaten hangi ayağın ne işe yaradığını rahatlıkla öğrenebiliyorsunuz...

Örnek olarak şu videoya bakın...

Gelelim ürünlerin bana ulaşma sürelerine... iki ürünü de aynı gün sipariş ettim... dikiş ayağı seti 21 günde, biye aparatı 25 günde elime ulaştı... yani oldukça hızlı!... "çok uzun süre" diye düşünmeyin... unutmayın ürünler taaa Çin'den geliyor... zamanın da nasıl geçtiğini hiç anlamadım... :)

yalnız şunu da belirtmeden geçemeyeceğim ayak setini getiren görevli ürünü elime teslim etmek yerine posta kutularının üzerine bırakıp gitmiş... neyseki eşim tesadüfen görüyor ve bana getiriyor... kimbilir kaç saat orada kaldı... neyse ki başka birileri almamış zaman kötü... :) ama bunun satıcıyla hiçbir ilgisi yok tabii...

Biye yapma aletleri de gayet güzel görünüyor...


instagramdaki dikiş kardeşlerimin dediklerine göre bu setin tuhafiyecilerdeki fiyatı 35-45 tl arasıymış... bense sadece 7,49 $'a aldım ve kargo yine ücretsiz!... 20-25 gün beklemeye değmez mi sizce?... :)

Her iki ürünle ilgili deneyimlerimi kullandıkça da paylaşırım ileriki zamanlarda...

Son olarak aldığım satıcıları ve ürünleri gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim...

32'li dikiş ayağı setini şuradan, biye yapma aparatlarını da buradan aldım...

Hepinize keyifli dikişler!... :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder