3 Ekim 2014 Cuma

Veee işte karşınızda yeni evim ve hobi odammm! / Check out my new home and my hobby room!

Biliyorum 1-2 ay demiştim... ama neredeyse 4 ay olmuş... zaman çabuk geçiyor... evet yeni evime yerleştim fakat yerleşmemiz biraz yavaş oldu... neredeyse evi yeni baştan döşedik... araya yaz tatili girdi... üstelik uzun süre internetsiz kaldık... aslında evimizde hala internet yok... yoğun çabalarımızın sonunda sanırım bayram sonrası internetimize kavuşabileceğiz... çok ilginç... Karadeniz'in yaylasında bile internet hizmeti veriyoruz diye reklam yapıyorlar, İzmir'in göbeğinde ana caddedeki bir apartmana hat veremiyorlar...akıllı telefon aldım da hiç olmazsa bu şekilde biraz medeniyete kavuştuk... internete o kadar çok alışmışız ki onsuz olmuyor artık... gözümüz, kulağımız, ansiklopedimiz, eğlencemiz kısacası her şeyimiz olmuş...

Neyse salondan başlayalım isterseniz... efenim herşey bu perdeyi vitrinde görmemle başladı...


rengi birebir göremiyorsunuzdur büyük ihtimalle... fuşya rengi çok hoş koton bir kumaş... perdenin rengine de kumaşına da bittim... mutlaka benim olmalı dedim... hemen gözümde nelerle kombine edeceğim canlanıverdi ve bütün salon dekorasyonunu ona göre belirledim... gerçi koltukları başta gri düşünüyordum fakat sonradan fikir değiştirdim...




masanın arkasında aynanın önünde bir raf var... tam masa koyulacak yere petek koymuşlar masanın arkasına konsol koyma şansım yoktu... yemek takımlarımı neyse ki tv ünitesinin içine sığdırabilme imkanım oldu seçtiğimiz modelle.... biz de eşimle mobilyaları aldığımız yere böyle konsol görünümlü bir raf tarif ettik tam istediğimiz gibi yaptılar, çok memnun kaldık... :)


evimin tüm odalarından görünen manzara, zeytinlik ve mandalin bahçesi... bu zamanda böyle yeşil alan bulmak çok zor ama burası da ne kadar süre bu şekilde kalacak belirsiz... keşke sonsuza kadar kalsa ama imkanı yok maalesef... ilk fırsatta bir kısmı yola gidecek, geri kalana da apartmanlar dikilecek ve ben gözlerimin önünde sökülen bu güzelim ağaçlara çok ama çok üzüleceğim... :(


mutfağımı çok seviyorum... yıllardır hayalim eski bir ev alıp özellikle mutfağını ve banyosunu kendi zevkime göre yaptırmaktı... önceki evimizde de hazır yapılmış almıştık ve dolap kapaklarından nefret ediyordum.... "bir daha ev değiştirirsem mutlaka kendi zevkime göre yaptıracağım" diyordum hep... ama kendim yaptırsam bu kadar zevkli ve bu kalitede yaptıramazdım... 
yine hazır aldım bu kez pişman değilim... :)


bu mutfakta buzdolabım da, elektrikli mutfak aletlerim de, mutfak masam da sanki yerini buldu... bu evde hepsi de bambaşka durdu... hele buzdolabım... sanki dolaplar ona göre ölçülüp yapılmış gibi... :)


biliyor musunuz aslında eski evime eşya alırken hep yeni evime alıyormuşum gibi düşünüyordum daha ortada ev falan yokken... "ben içini döşeyeyim ev arkasından gelecek" diyordum... baksanıza mutfak saatim bile ankastrelerimle tam bir uyum içinde oldu... mutfak sandalyelerim ise eski evimde salon sandalyesiydi...



burası da mutfak balkonum... aslında evin tek balkonu var... kocamaaaan bir balkon... 15 metre kadar var... aslına bakarsanız tek balkonlu ev istemiyordum, eski evimiz de öyleydi, zor oluyor bir bakıma ama hiçbir şey dört dörtlük olmuyor...


mutfak tarafını balkon camlama yaptırdık... tam da yağmurlar başladığı sırada... çok da iyi oldu zira birer İzmirli olarak balkon keyfi yapmayı çok seviyoruz eşimle... inanın taşındığımızdan beri neredeyse bütün yaz balkondan içeri girmedik diyebilirim ... artık burası kış köşesi oldu bizim için... havalar serinlese de hala balkonda yiyoruz yemeklerimizi...


masanın üzerine bir kumaş almıştım aylar önce... artık ilk fırsatta kenarlarını dikip örteceğim... çok tembellik yaptım çoook... dikilecek, tamir edilecek, geri dönüşüm yapılacak o kadar çok kumaşım var ki... artık başlamalıyım...



burası da yaz köşesi... :) aslında çim halının üzerine kare ahşap yer döşemelerinden yerleştirecektik ortamı çok daha şık ve güzel gösteriyor fakat şimdilik o iş bahara kaldı... arkadaki yapay sarmaşığı eşimle tek tek demirlere misina ile bağladık... uçlarını da silikonladık ki rüzgardan uçmasınlar diye... demiri de eşim kendi elleriyle yaptı laf aramızda... :) 


yatak odamızın manzarası da böyle... burası benim minik cennetim... salıncak da çocukluk hayalimdi...  benim çocukluğumda böyle salıncaklar yoktu tabii... :)




fesleğen ve sardunyalarımız, çam, portakal, limon ve kumkuat ağaçlarımız... reklam gibi oldu bu... :)


takılarımı birkaç yıl önce internetten gördüğüm küçük bir DIY projesi ile bu şekilde sergilemeye başladım... hem güzel görünüyor, hem de çok pratik oluyor... yatak odamın geri kalanını başka bir postta paylaşacağım... çünkü hala malzemeleri hazır yapılmayı bekleyen bir DIY yatak başlığım var... yapar yapmaz paylaşacağım...

ve sıra geldi hobi odama, daha doğrusu hobi köşeme... :)


burası çok amaçlı odamızdaki hobi köşem... şu beyaz masa var ya o benim salon masamdı eskiden... dikiş makinem de salonun baş köşesinde duruyordu tabii... sokak kapısından içeri girer girmez karşıda görünüyordu...



evimizin altında A101 var... geçenlerde overlok makinesi gelmişti... fiyatı piyasaya göre çok uygundu... hemen kaptım bir tane.. eşim mırın kırın etti... daha dikiş makinemin taksitleri bitmedi ama fiyatı normalinden bayağı aşağı diye fazla ses çıkarmadı... daha deneme fırsatım olmadı... reçme özelliği yok süper bir model değil belki ama hiç yoktan iyidir... işimi görür herhalde... 




köşe koltuk IKEA'dan... çift kişilik yatak oluyor... çok amaçlı oda dedim çünkü burası hem hobi odası, hem misafir odası, hem kışın oturma odası olabilir...


hem de eşim için bilgisayar odası... bütün yaz balkondaydık, bütün kış da burada eşim internete takılırken ben de dikiş dikerim, sırt sırta ya da omuz omuza... :)

yeni evimi çok seviyorum... ben hayal ettim oldu...( bu da inşaat reklamı gibi oldu sanki...)
 umarım isteyen herkesin de bir gün gönlüne göre bir evi olur...
sevgiler!








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder