1 Nisan 2014 Salı

Siyah Dantelden Lale Etek! / Black Lace Tulip Skirt!


Blog adımın siyahdantel olması tesadüf değil... elimde çok çeşitli siyah dantel var ve çok seviyorum onları... basit birşeyler yapayım derken bu kumaşı üzerime tutunca yine birşeyler canlanıverdi gözümde ve kendimi tutamayıp bu eteği yaptım... şekli laleye benzedi... 

güzelim kumaşımı heba etmekten korktuğum için bu kez ilk defa gazete kağıdından bir taslak hazırladım... önce kumaşı üzerime tuttum nasıl durması gerektiğini belirleyerek iğnelerle işaretledim çünkü uçlarına herhangi bir işlem yapmak istemiyordum... sonra gazete kağıdını şu şekilde iki adet kestim... bir ucu diz altı diğer ucu diz üstü olsun istedim...





sevgili Mirayın harika anlatımı sayesinde temel düz dar etek kalıbı çizdim... bu bana her zaman lazım olacak...


sonra da gazeteden yaptığım taslağı üzerine koyarak bel oyuntusunu belirledim... çok kıvrımlı bir vücudum olduğu için hazır giyim konusunda hep sıkıntı çekiyorum... ya bel bol gelir ya kalça kısmı dar gelir... aslında dikerken bile zorluyor bu mesele beni... bel kalça oranım daha az olsaydı benim için herşey daha kolay olurdu gibi geliyor ...


 pensleri de işaretledim ama sonra belini lastikli yapacağım aklıma geldi ve boşuna çizdiğimi farkettim... 


sonra kumaşı üzerine koyarak her iki şekle göre kestim... etek uçlarını olduğu gibi bırakmak istedim...



 eteğin arkasını da ön parçalara göre ayarladım...


tüm kenarları iğneledim zira teğel yapmaktan hep kaçınıp bu şekilde yapıyorum... bana sök ya da teğel yap demeyin... hadi teğel neyse yapmadan idare ediyorum da sökmekten kaçış olmuyor bazen... neyse ki bu etekte sökmemi gerektirecek hiçbirşey olmadı... fakat bu kez pay bile bırakmamama rağmen yine biraz bol oldu her zamanki gibi... bazı yerleri sökmeden yanından dikiş geçerek daralttım ... 


işte lale eteğim!...  sıcağı sıcağına bitirip okula giderken hemen giydim bugün...

 
 


beli de bol oldu... tam ölçülerime göre yapmama rağmen illaki bolluk oluyor... kilotlu çorap giyince vücudu iyice toparlıyor tabii herhalde ondan oluyor... ama dar olursa çaresi yok bol olunca daraltılabiliyor... o yüzden hep korkudan fazla fazla kesiyorum kumaşları napiyim...



içine daha önce şuradaki eteğimin altına yaptığım deri görünümlü iç eteği giydim...



buradaki birleşim yerini tam ayarlayamamışım dikerken kaymış herhalde... zaten hazır aldığım giyimlerde de meğer ne kötü hatalar varmış da görmüyormuşum... algım açıldı resmen... ama olsun yine de çok değişik bir etek sahibi oldum... dikiş dikmenin en güzel yanlarından birisi de herkesin üzerinde olmayan şeyleri giyebiliyor olmamız... 

böylelikle bir maceranın daha sonuna geldim... teknik bilgi fazla olmayınca ancak bu kadar oluyor... kendi kendime çözümler üreterek birşeyler yapmaya çalışıyorum... ne de olsa çömezim... hatalarım olduysa affola... umarım beğenmişsinizdir... 
hoşçakalın!...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder