17 Nisan 2014 Perşembe

Büyük İskender Kostümü Yaptım!/ I Made An Alexander The Great Costume!


Bir arkadaşım oğlunun yılsonu gösterisi için benden Büyük İskender kostümü yapmamı istemişti... Hemen aklımıza bir çarşafı tek omuzdan sarmak falan gelmişti... Zaten öğretmeni de öyle demiş... Fakat can çıkar huy çıkmaz ya rahat durur muyum?... İlla ki tam olacak... Başladım google dan Büyük İskender'i araştırmaya...Ve gördüm ki İskender'in deriden zırhı ve de kırmızı pelerini varmış...

İlk arattığımda heykelleri falan çıktı bir de filminin resimleri... Ama bunlar bana yeterli derecede fikir vermedi... Tabii bizim maskeli balo ya da cadılar bayramı gibi geleneklerimiz olmadığından kostümleri yabancı sitelerden bulabildim... Burada ve burada pek çok çeşitte kostüm satışları yapılıyor... burada da ilginç şeyler var :))) Ne eğlenceli değil mi?... Keşke bizde de böyle etkinlikler yapılsa... :)

Neyse birkaç kostümü inceledikten sonra nasıl birşey yapabileceğim konusunda bir fikir canlanmaya başladı... En beğendiklerim şunlardı...







 Hafta sonu arkadaşımla buluşup gerekli kumaşları ve malzemeleri aldık... Arkadaşım oğlunun çeşitli yerlerinin ölçüsü alıp çizerek bana verdi... Bu ölçülere göre kostümü diktim...

 Açıkçası beni en çok pelerin zorladı... Çünkü pelerinin yana kayık şekilde durması gerekiyordu ama bu sefer uçları da yamuk duruyor ve bence hoş görünmüyordu... Birkaç gün öyle mi yapsam böyle mi diye mankenimin üzerinde provalar yaptım... Sonunda pileli yapmaya karar verdim... Broşunu da sabitledim ki pelerin boyundan geçirilerek giyiliyor böylece formu hiç bozulmuyor... tam istediğim gibi durdu sonunda... :)



Pelerini hallettikten sonra gerisi daha kolay oldu... Eteği Amerikan bezinden yaptım uçlarına da Yunan anahtarı desenli kurdele diktim...


Aldığımız deri biraz kalıncaydı.... Deri kıyafette de en çok eteğindeki saçakları dikerken zorlandım baştan ölçerek kestiğim halde kemerden taştı ve dikerken kaydı iğne tutmadı ben de selobant ile yapştırarak dikip sonra bantı çıkardım...Kostümü mayıs ayında giyeceği için çocukcağız fazla terlemesin diye arkasını çapraz lastikli yaptım... Kolay giyilebilsin diye belinin arkasına da bir lastik koyup bir tarafını sabitledim diğer tarafını çıtçıtlı yaptım...

( Fotolar için üzgünüm... Şimdi anlatırken fotoğrafların eksikliğini hissediyorum... Acemilik işte...Arkadaşım çekerek bana gönderdiği için arka kısmının da ne yazık ki resmi yok... Mankenin üzerinde çok kadınsı duruyor diye çekmemiştim...)


Son olarak iki bileğine de deriden yine çıtçıtlı bileklik yapıp üzerlerine zincir diktim...



Benim için en büyük mutluluk bu şirin yavrumuzun sevinci oldu... Kostümü ne kadar beğendiği herhalde fotoğraflarından da belli oluyordur... :)







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder