6 Şubat 2014 Perşembe

Malzemelerim hazır başlıyorum gari! :) / My Stuff Is Ready I'm Getting Started Now!...


Eveeet!... Bütün malzemelerimi tamamladım ve artık hazırım... Şimdiye kadar ufak tefek tadilat işlerimi yaptım... Sıfırdan sadece yeğenimin 2,5 yaşındaki kızına tayt diktim, o da kayınvalidemin yardımıyla...



Bakın nasıl da hoşuna gitti!... :)


Neyse şaka bir yana henüz kendime hiçbirşey dikmedim... Okullar açılmadan en azından bir tane beli lastikli likralı kolay bir etek dikmeyi düşünüyorum... Bir de kamuflaj tayt...

Bu arada size şimdiye kadar aldığım malzemelerden bahsetmek istiyorum... Daha hiçbirşey dikmedim ama en azından 5 yıllık kumaş aldım... Evet kumaş alma hastalığına ben de tutuldum sanırım... :(  Ama sebebi var... Geçen hafta İstanbul'a gitme şansım oldu bir daha da ne zaman giderim kimbilir... Orası tam bir parça kumaş cenneti... Bizim, İzmir'de o çeşitlilikte ve o fiyatlarda kumaş bulma imkanımız kesinlikle yok... O yüzden hazır gitmişken evi kumaşla doldurayım dedim... :)  (eşimin beni evden atmamasına şükretmeliyim zira evim çok küçük ama ben onlara yine de bir şekilde yer açarım )

 Başka malzemeler de aldım tabii... Bakın neler aldım neler...



İstanbul'a sadece bu küçücük çanta ile gittim.




Fakat dönüşüm muhteşem oldu! :) Ümraniye kumaşçılar çarşısı, Fatih çarşamba pazarı, Kadıköy cuma pazarı... hepsini dolaştım... Kadıköy pazarına salı günü de gittim...



İstanbul çok ucuz çoook! Örneğin kalın lastiklerin metresi Kemeraltı'nda 3,5-4 tl iken cuma pazarından 1-1,5 m lastikler 1 tl ydi. Bobinleri 2-2,5 tl ye aldım, İzmir'de ne kadar olduğunu bilmiyorum ama normal drima ipliklerin 1,5 tl olduğu düşünülecek olursa yine de çok ucuz... Fermuarların en küçüğü burada 35 kuruştan başlıyor... Cuma pazarında küçük büyük demeden 5 adedi 1 tl ydi... Tela bantlar da 1 tl...




Bu takı malzemelerini Kemeraltı'ndan almıştım gitmeden önce... Eminönü'nde zımbaları sordum hemen hemen aynı fiyatlardaydı...



Bu da benim prova mankenim... Adına henüz tam olarak karar vermedim... Fatoş olabilir... Siz ne dersiniz? Bunu da zorlu bir pazarlık sonrasında 2,5 tl indirterek 42,5 tl ye aldım... :)




Bunlar soğuk silikon... Soldaki küçük olan 100 ml... Kemeraltı'ndan 7 tl ye almıştım... Büyük olan ise 250 ml ve Eminönü'nden aldım... Bilin bakalım kaça?... 6 tl ye!!!!... :(




Bu güzellikleri de cuma pazarından aldım... 3 tanesi 1 tl...



Bu şahane şeyin fiyatını tam hatırlamıyorum... Deri detaylı... Ya 3 ya da 5 tl ydi...



Bu saklama kaplarını da internetten almıştım normalde yiyecek koymak için tabii... Ama kalitesine güvenemediğim için bu şekilde kullanıyorum... İyi oldu, bu aralar pembe ve morun her tonuna hastayım zaten... Blogumun renklerinden de belli oluyordur... :)




Bu iğnedanlıkları ben yaptım soldaki elyaflı sağdakini sevgili Antigone'un sayfasında görmüştüm... Bulaşık teli var içinde... İğneler körelmesin diye...




İşte bir bomba daha!... Daha doğrusu saçmalık... Soldaki plastik olanlar Bostanlı pazarından tanesi 1 tl, sağdakiler Fatih pazarından sadece 50 kuruş!... :(




Makaslarım ve iğnedanlıklarım... Böyle takım olunca içim açılıyor... :)



İşte burası benim küçücük evimin minicik dikiş köşesi... Hem de salonumun baş köşesi... :)

Blog işinde çok acemiyim... Sayfada da ikide bir hatalar oluyor ilk yazdığım post bayağı uzundu yanlışlıkla silindi... Resimler de karışık yüklendi... Zamanla alışacağım şimdilik kusuruma bakmayın...





Dedim ya ille herşeyim tam takım olacak diye... Malzeme kutumu da ona göre aldım...



Bunlar da dergilerim ve Singer Dikiş Teknikleri kitabım... Bu kitabı yeni başlayanlara kesinlikle tavsiye ederim... A'dan Z'ye dikiş ile ilgili herşey kocaman kocaman fotoğraflarla çok anlaşılır bir şekilde açıklanmış... Üstelik şu sitede de fiyatı çok uygun...




Bu kırlent ve minderi de ben diktim... Aslında ilk diktiklerim bunlar... Çok hataları var ama olsun... Balkonuma değişik bir hava getirdi... Bir de uygun renklerde masa örtüsü aldım kenarlarını bastıracağım sadece...




İşte bu da benim sevgili dikiş makinem... Janome 423S... İnternetten çok araştırdım... Bu makinede karar kıldım... Çok ama çok memnunum... Japon malı ve her türlü özellik mevcut kendisinde... Tavsiye ederim...


Bunlar yıkanan kumaşlarım... Astarlıklar ve satenler...


Bunlar daaa deri görünümlü kumaşlarım ve dantellerim... Çok güzel planlarım var kendileriyle ilgili... Dantelleri Bostanlı pazarından almıştım bu arada...




Bunlar önceden metreyle aldığım kumaşlar... Parça bulmak çok zor çarşıda bir tek yerde var o da çok yetersiz...



Bu güzel şeyler de hakiki deriler... Yine Kadıköy cuma pazarından... Çanta olacak kendileri... Son kalan paramla aldım bana sadece 35 kuruş kaldı... Daha param olsaydı tezgahın hepsini alırdım herhalde.. Aklım orada kaldı valla... İstanbul'da yaşayanlar çok şanslı...

İşte böyle... Bayağı uzun bir post oldu... Umarım bir hata olmadan kaydedip yayınlayabilirim... Saat de çok geç oldu çok yoruldum... Umarım faydası olmuştur... 

Hoşçakalın!...






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder