8 Şubat 2014 Cumartesi

Her eve bir şömine.../ A Fireplace For Every House...

Hep diyorum ya... Yaratıcı fikirlere bayılıyorum... Hele sonuç kullanışlı ve güzel olunca deymeyin keyfime...

Geçen yıl eşimle birlikte salonumuza şömine yapmıştık... Siz de çok makul bir fiyata salonunuza şömine yapabilirsiniz...

Daha önce de dediğim gibi benim evim çok küçük, salonum da öyle... üstüne üstlük rahmetli müteahhitimiz kendine yaptığı dükkanlarından birisine mutfak eklemek için bizim salondan çalmış, küçücük salonu iyice küçültmüş... saçma sapan bir çıkıntı var salonumda...

Neyse... ben de monotonluğu sevmeyen bir insan olarak evimde ara sıra küçük değişiklikler yapmaktan hoşlanıyorum ama evimde bir iğneyi bile kaldırıp başka bir yere koyacak yer yok neredeyse... bütün eşyaları ölçtük kağıt üzerinde yerleştirdik de öyle taşındık eve... o derece yani...

Bekarken babamın evinde canım sıkıldıkça koltukların, dolapların yerlerini değiştirirdim... kocaman bir salonumuz vardı... bu evde onu yapabilmem mümkün olamayacağı için ben de başka türlü değişiklikler yapıyorum...

 Mesela birgün tv nin arkasındaki duvarı eşimle birlikte üç boyutlu taş görünümlü duvar kağıdı ile kaplayalım dedik... kalan az bir parçayı da salonumdaki çıkıntının olduğu yere ikeadan ince bir raf almıştım, onun üstüne yapıştırdık... duvarkağıdının kenarları çıplak kaldı, pek hoş olmadı... benim de aklıma buraya dekoratif bir şömine görünümü vermek geldi... 100 tl civarında bir masraf yaparak burayı şömineye çevirdik... tabii burada eşimin el becerisinin de önemi çok büyük... şimdi o saçma sapan çıkıntı şömine çıkıntısı gibi duruyor, üstelik salonuma da ayrı bir hava kattı...


işte bunlar da salonumun önceki ve sonraki halleri...








Nasıl yaptığımıza gelince... yapı malzemeleri satan marketlerde stropiyer denilen hazır bir malzeme var...






 Kenardaki beyaz çerçeveler ve rafın altı o malzemeden... çok ucuz bir ürün... arada mermer görünümlü kendinden yapışkanlı folyo var... ortadaki siyah olan koyu renkli cam ( en pahalı malzeme o, camcıya kestirdik ).. onun arkasında siyah folyo var... sanki şöminenin içi çukurmuş hissi veriyor söylemesen kimse anlamaz... çok ucuza mal oldu ama görenler gerçek şömineden farkı yok diyor... hatta önceki halini bilmeyenler gerçek şömine sanıyor... :)





 Nasıl? Beğendiniz mi?

Sevgiler!...












Hiç yorum yok :

Yorum Gönder