12 Şubat 2014 Çarşamba

İcraatın içinden.../ My First Job...



 Eveeet! Yaptığım birkaç tadilattan sonra işte ilk gerçek icraatlarım...


















İlk olarak bir tane beli lastikli mini etek yaptım...



















Eteğin ucunu yapışkan tela bant ile bastırdım...
 

Beline zik zak geçtim... Herhangi bir sorun çıkmadı...

İkinci olarak deri kollu salaş bir bluz yapmak istedim... Ama kullandığım kumaş çok esneyen ince polar türü birşey... Tam olarak ne olduğunu bilmiyorum... Kumaş konusunda çok ama çok bilgisizdim  1,5 ay öncesine kadar.... Bayağı birşeyler öğrendim fakat hala bilmediğim çok şey var tabii... Neyse, kumaş parça kumaş olduğu için kısa geldi ve salaş yaparsam kilolu göstereceğine kanaat getirdim ve biraz bel oyuntusu yaptım... Peplumumsu birşey oldu...

 

Kollarda hiç problem yaşamadım fakat gel gelelim yakaya deriden biye tapmak isteyince olan oldu... Çok ince bir biye yaptım ve dikerken biraz zorlandım tabii... Bir de kumaş çok esnek olduğu için yakanın ağzı yüzü kaydı.... Dalga dalga oldu... Ben de bu durumu düzeltebilmek için öncelikle makinamın esnek dikişlerinden birini kullanarak düz dikişin üzerinden tekrar geçtim... Değişik bir yaka oldu... Kayık yaka olmasını istemiştim... Yaka esneye esneye omuzlara kadar geldi... Çok açıldı... Ben de artan derilerden şu şekilde parçalar diktim...




 Yani ilk bluzumun dizaynı da tamamen bana ait olmuş oldu... Zaten dikiş dikmenin bir güzel yanı da hiçkimsede olmayan modelleri giyebilme imkanı olması... Oldum olası yaratıcığı geliştiren şeyleri hep sevmişimdir zaten...Fakat omuza denk gelen parçayı gergin oturtabilmek için oldukça zorlandığımı itiraf etmeliyim...

 Ha bu arada fotoda görünen kolyeyi de ben yaptım... O da dün arada öyle çıkıverdi işte... Asimetrik şeyler çok hoşuma gidiyor... Bu kolye de çok hoşuma gitti... Bluzle çok uyumlu olduğunu düşünüyorum... Bluzun altındaki de masa örtüsü... Ona benzer başka kumaşlarım da var... O kumaşları astarlı fermuarlı etek denemesi için feda etmeyi düşünüyorum... Daha İstanbul'a gitme planımız yokken Bostanlı pazarından almıştım parça kumaş bulamayınca...

Neyse bluze dönelim... Arada bir de kamuflaj kumaşından tayt ve eşimin gömlekleri ( bunu başka bir postta paylaşacağım ) de girince bluzum henüz bitmedi... Bitmiş halini ayrıca paylaşırım...




 

İşte kamuflaj taytım da bu... Ben bunu tepe tepe kullanacağım... Öyle hissediyorum... Taytı da önce çok sıkı olmasını istemediğim için dar bir pantolonuma göre biçtim... Payını da fazla fazla bıraktım korkudan... Acemiyim ya n'olur n'olmaz diye... Bayağı asker pantolonu gibi birşey oldu... Ama o hali hoşuma gitmedi... Diz kenarlarında potluklar falan oldu... Daralta daralta sonunda üzerime tam oturacak hale getirdim... Ama ben bu taytı öyle çok giyerim ki... Çok hoşuma gitti...


Bir dikdörtgen kumaş parçasından bir kıyafet oluşturmak ne güzel birşeymiş... Bunları yapıp üzerime
giyince ne kadar mutlu oldum anlatamam...

Ben bu dikiş işini diktikçe daha çok seveceğim sanırım...