12 Şubat 2014 Çarşamba

Eşime Slim Fit Gömlekler.../ Slim Fit Shirts For My Husband...


Eşimin gömleklerini slim fit yapıyorum... Yıllardır eşime çok bol şeyler giydiğini söyleyip dururum... Sağolsun 90'lı yıllarda takılıp kalmış kendisi... Modayı takip edemiyor... Biraz rahat olmasından, azıcık da cimrilikten yıllardır aynı bol pantolonları, gömlekleri, ceketleri giyiyor... Geçen yıl söyleye söyleye zar zor iki kot, iki dar t-shirt, iki de deri ceket aldırdım... "Bak" dedim... "Ye kürküm ye olayı... Şu eski kıyafetlerinle nasıl görünüyorsun, bir de yeni kıyafetlerinle nasıl görünüyorsun"...




İyice anlaması için fotolarını çekip önce-sonrasını yapmıştım da bayağı bir faydası olmuştu... :))))

Dikiş makinesini alınca da gömleklerini slim-fit yapmayı teklif ettim... Çok hoşuna gitti... Geçen yıldan anlamış ya... "Utanıyordum bu gömlekleri giyerken" dedi... Yapınca da çok hoşuna gitti...


 
 
 Sırt kısmı fotoda sanki kasıyor gibi durmuş ama kendisi rahat olduğunu söyledi...


Yapmak isteyen ve benim gibi tecrübesizler için nasıl yaptığımı anlatayım isterseniz...Belki birilerine faydası olur...

Önce bir gömleğini üzerine giydirttim ölçü almak için...

 

Belinin yanlarından, koltuk altından ve üst kol altından kaç cm daraltılması gerektiğini anlamak için iğneyle işaretledim...

Sonra gömleği açık şekilde serdim... Bütün düğmelerini kollar da dahil ilikledim...


 

Bakın etek ucundan ölçünce tam 4 cm daralması gerekiyor...


 

Sonra da aşağıdan yukarıya doğru cetveli koyarak sabunla çizdim...

 Koltuk altından işaretlediğim noktaya -şu cetvelin adı ne bilmiyorum- resimde gördüğünüz şekilde kavis verdim...

 

Aynı şekilde kollara da kavis vermek gerekiyor... Tecrübeyle sabittir...


 

 Sonra da kol manşetine kadar cetvelle düz çizerek sıfırladım...

Tekrar üzerinde denettirdim... Başlarda bir türlü koltuk altındaki kasmalara bir anlam veremedim... Ne yaparsam yapayım o kasmalara bir çözüm bulamıyordum... Herşeyi doğru yaptığımı düşünüyordum fakat bir türlü düzeltemiyordum... Sonunda nerede yanlış yaptığımı anladım... İçinde kalan payları kesmediğim için kasıyormuş meğerse...

 

Bir de bilmiyorum doğru mu yapıyorum... Koltuk altlarına şu şekilde çıt atıyorum... Fotoğrafı alt tarafını henüz tam olarak kesmeden çektim ki ne kadar daraldığını gösterebileyim...

Atan bir kumaş olmadığı için kenarlara zik zak geçmedim...  Bilmiyorum belki bu da yanlış... Ama kafama göre takılıyorum işte...

Biraz internetten ve kitaplardan edindiğim bilgiler, biraz kendi uydurmalarım...  İşte bu da benim tarzım...

Sonuçta eşim yepyeni gömleklere sahip olmuş gibi seviniyor...

Bunları da bu şekilde emekli olana kadar giyer artık herhalde... :)))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder