19 Ekim 2014 Pazar

Elbiseden sepet kılıfına.../ Dress to basket liner...

4-5 önce yılsonu gösterisi için aldığım robadan siyah elbisemi sadece o gün giymiş (o gün çekildiğim resmi bulamadım maalesef ) bir daha hiç giymemiştim... yaz başında aldığım kilolar sebebiyle kıyafet sıkıntısı çekmeye başlayınca "ben bu elbiseyi beni olduğumdan daha da kilolu gösterdiği ve etek boyu da gereğinden uzun olduğu için hiç giyemiyorum neden etek olarak değerlendirmiyorum ki" dedim... zira etek uçları fırfırlı şeyleri çok severim... dizin bayağı aşağılarına kadar uzanan bu elbiseyi roba altından kesip, yanlardan biraz daraltıp, korse görevi yapar da belki biraz zayıf gösterir diye de elimdeki en kalın lastiği eteğe monte ettim ve yaz boyunca çok severek kullandığım bir eteğim oldu... :)


Elbisenin üst tarafını da misafir havlularımı koyduğum sepete kılıf olarak değerlendirdim bugün...


Elbisenin üstü böyleydi...


Şu şekilde diktörtgen bir sepetim vardı...



Kumaş lastikli olduğu için sepete cuk oturdu çok şık bir kılıf olacağını düşündüm fakat zeminine kumaş yetmiyordu...
ilk önce askılarını kestim...



Bu arada iki gün önce bir kalem etek dikmeye başladım... yine çömez bir terzi olarak başta herşey çok kolay olacak zannettim (cahil cesareti derler buna...) 
eteği hazırda bulunan başka bir kalem eteğime benzer şekilde beli lastikli ve astarlı dikmek istedim böylelikle fobilerimden biri olan astar çalışmasına yumuşaktan bir geçiş yapacaktım... fakat yine işler hesapladığım gibi gitmedi tabii ki... yaşadığım aksilikleri o projemi bitirdiğim zaman daha ayrıntılı bir şekilde anlatacağım şimdi fazla uzatmayayım... o etek şimdilerde elbise olmak için komple sökülmeyi bekliyor...


Neden bu etekten bahsettim?... Şekilde görünen elbisenin üst tarafında kullandığım kumaştan artanı sepet kılıfının tabanı olarak kullandım da ondan... normalde ağzım fazla laf yapmaz ama post yazarken nedense uzatıyorum da uzatıyorum... :)

Dönelim asıl konumuza...
taban için kullandığım kumaşı sepetin taban ölçüsüne göre diktörtgen şekilde kestim... yüzü üste gelecek şekilde serdim... lastikli kumaşı ise yüzü taban kumaşının yüzüne gelecek şekilde önce yan dikişlerden iğneledim...


Sonra şekilde görüldüğü gibi diktörtgenin kenarlarının orta noktalarını sonra da köşelerini iğneledim ve dikiş makinemin yalancı overlok dikişi ile diktim...




Veee işte sonuç!...




Benim çok ama çok hoşuma gitti... sizce nasıl olmuş? :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder