25 Aralık 2014 Perşembe

Çok Pratik Pek Pratik Scubafabric Kalem Etek! / A Practical Scuba Pencil Skirt!

Evet kendimce yine bir yöntem keşfettim arkadaşlar... kursa falan gitmediğim için böyle kendi kendime keşfediyorum birçok şeyi napiyim?... bu sayede çok pratik bir kalem etek diktim kendime... tabii scuba kumaşın kullanışlılığı da bunda çok etkili... :))

yeni aldığım scuba kumaşlarımın içinden birisi aniden bana göz kırptı bıcı bıcı yapıp kuruyunca... "beni dik, beni dik" diye bağırdı sanki... o gün de dersim çok geç başlıyor... ama önce kumaşçıya gideceğim bazı parçaları değiştirmeye... oturdum hemen kendime bir kalem etek diktim... :)

yok ben anladım... normalde ince işlerde çok sabırlıyımdır ama dikiş konusunda pratik, hemen dikip giyilecek tarzda şeyleri daha çok seviyorum... onu bitirip de üzerime giydim mi ayaklarım yerden kesiliyor sanki... ay bir havalı hissediyorum kendimi, bir tarz oluyorum, bir güzel oluyorum ki sormayın... zaten okula gittiğimde de hem öğretmen arkadaşlarım, hem öğrencilerim hemen farkediyorlar... iltifatlar, iltifatlar... :)

gerçekten de tüm diktiklerimi çok severek giyiyorum... ne güzel bir duygu ya... :)

bu arada dikmekte olduğum iki kombinim daha var... birincisinin kalem eteğini ilk defa burda dergisinden kalıplı çalışmak istedim... bitince şöyle bir kombin olacak kendileri...



Eteğin kumaşı burada kullandığım kumaştan... ama günlerdir sürünüyor zavallım... kalıbı çıkardım... kumaşı kestim... daha penslerini kapatmadan onu bir kenara atıp diğer kombinin kazağını dikiverdim ama onun da eteğini bitirmem gerekiyor önce.... o kombin de şöyle birşey olacak...



Bitince ikisini birlikte kombin halinde yayınlamayı düşünüyorum...

Gelelim sadede...

Aynanın karşısına geçip rigayı kalçamın yanına tuttum bir baktım ki hatları benim hatlarıma çok uyuyor... :)))


Riganın tam kalçamın en geniş yerine denk gelen yerini işaretledim...


Kumaşı kalça genişliğime göre dikdörtgen kestim... bu aşamada tchibodan aldığım rulet bıçağı ve kesme matı düzgün kesimler yapmak için çok işe yarıyor... scuba ve deri kumaş için özellikle...

Kumaş üzerinde kalçamın ölçüsünün yarısına göre işaretler koydum...




riganın üzerinde işaretlediğim kalça çizgisi bu noktalara, riganın ucu da kumaşın üst kenarına denk gelecek şekilde çizdim... bu aşamada bel-kalça oranınıza göre açıyı değiştirerek daha oyuk çizebilirsiniz... ben sonradan öyle yaptım...


Yalnız burada anlamadığım birşey var... kalça ölçüme göre diktiğim halde yine de bol geldi... kalça ölçümden 7-8 cm daha dar hesaplayınca daha iyi oldu... böyle kumaşlarda esneme payı nedir ya da bununla ilgili bir püf noktası var mı... benimle paylaşırsanız sevinirim...

İki yanını diktikten sonra işim bitmişti...  scuba kumaş kenar temizleme gerektirmediğinden ne beline kemer-lastik ne de etek ucu kıvırma yapmadım..

eteğimi giydim ve kumaşçıya gittim... orada çalışan bayanlar eteğimin kumaşını görünce hemen tanıdılar ve çok beğendiler... scuba kumaşın bu kadar kullanışlı ve kolay dikimi olduğunu onlar bile bilmiyormuş...

Eteğim okulda da hemen dikkat çekti... ben de her fırsatta scuba kumaşın özelliklerinden bahsettim herkese... :)

Eteği o gün kemersiz giydim giymesine ama beli görünmese bile içim rahat etmedi... sanki yarım duruyormuş gibi geldi... o yüzden artan kumaşlardan beline kemer diktim görüntü olarak daha iyi oldu...


İşte bu da son hali...


Böylelikle çok kısa sürede yine çok severek giyeceğim bir eteğim daha oldu!... :)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder